ודאי שמעתם את המשפט "היום כל אחד גומר קורס ונהיה מאמן". ובכן יש הרבה שרלטנים בתחום ויחד עם זאת ישנם מאמנים יוצאים מגדר הרגיל. להלן כללי אצבע לבחירת מאמן:
1.      ההכשרה – היכן הוא למד את התחום האימון. האם הוא עבר מבחני קבלה ומיונים. כמה זמן ערכה ההכשרה. מי הכשיר אותו. האם עבר תהליך אימון בעצמו על ידי מאמן. האם מאמן ליווה אותו גם לאחר הקורס.
2.      הניסיון המקצועי – כמה זמן הוא בתחום. עם מי עובד. האם עובד במסגרת אימונים אישיים או עסקיים. האם הוא מלווה רק יחידים, או גם קבוצות. מה גודל החברות אותם הוא מלווה. עם אילו דרגים בארגונים הוא עובד, דרגי ביניים, זוטרים, או ראשי הארגונים. דוגמאות להצלחות וכישלונות של תהלכי אימון. לשמוע ממנו במסגרת התלוי בו מה גרם להצלחות ומה גרם לכישלונות.
3.      עומק תהלכי האימון – כמה זמן לוקחים תהליכי האימון שלו. האם הליווי הוא לאורך כל השבוע, כלומר תמיכה וגיבוי באימיילים, שיחות טלפון ופגישות אקסטרה על פי צורך. או לחלופין שכל תהליך האימון מתבטא בפגישות בלבד. האם התהליך מדיד ואיך מודדים הצלחה שלו.
4.      היקף המשרה – האימון תחום האימון הוא הפרנסה הבלעדית והמרכזית שלו. האם הוא עושה זאת במשרה חלקית בלבד.
5.      עלויות – מה המחירים שהוא גובה. מאמן הוא סמל ודוגמא להצלחה. מאמן הגובה מחירים נמוכים, הוא לא דוגמא לאדם מצליח!!! בוודאי שהוא לא דוגמא לאדם שיודע לשבור תקרות זכוכית.
6.      מי מאמן אותו – כמו שבספורט, אף ספורטאי הישגי ומקצועי, לא ירשה לעצמו לעלות על המגרש בלי מאמן, כך גם בצד העסקי. אם למאמן אין מלווה שיאמן אותו, איזה מן דוגמא אישית? במי הוא נעזר ועם מי הוא מתייעץ.
7.      אותנטיות – עד כמה הוא מיישם על עצמו את מה שהוא דוגל. לדוגמא, מצב בו מאמן מלמד "הקשבה" ולא מורגש שהוא באמת מנסה להקשיב בעצמו. דוגמא נוספת היא, שהוא אינו נוהג לעמוד במילה שלו, כפי שהוא דורש המאומנים. הוא לא יכול להיות כך מודל לחיקוי.
8.      כימיה – מאמן צריך להיות כמו חבר שתומך ואבא שמחנך. אם לא קיים חיבור לבן אדם באופן אישי, ולא קיימת תחושה נוחה להיפתח ולשוחח איתו, אל תבחר בו. אם הוא מעניין אותך, אתה נהנה מחברתו והיית (מה שנקרא) רוצה לשבת איתו גם על כוס בירה, כנראה שיש לך שותף לדרך.
בהצלחה!
גיל פינקלשטיין
מאמן לתקשורת ומנהיגות
מנכ"ל משותף – חברת הגשמה
השארת תגובה