יש לכם רעיון חדשני משותף? מצאתם פריצת דרך חדשה ואתם מאמינים שזה הדבר הבא? עכשיו אתם רוצים להקים סטארטאפ לקדם מיזם ביחד? ההצלחה שלכם תלויה ברעיון החדשני שלכם, אך גם תלויה מאוד ביכולת שלכם לשתף פעולה.
מניסיוננו הרב בליווי יזמים נכחנו לדעת כי מיזמים רבים וסטארטפים מתקשים להצליח, משום שהעומדים בראשם לא מצליחים לעבוד טוב ביחד.

סיבות לקשיים:
·        הבהרת ציפיות לקויה.
·        הבדלים ושוני בסגנונות תקשורת.
·        מאבקי כוח ואגו מיותרים בין שותפים.
·        פערים במוטיבציה האישית.
·        פערים באמונה, ברעיון ובדרך.

כשמספר שותפים מתאגדים למיזם ורעיון אחד צריך גם לחשוב ולהתנהל כגוף אחד. הכוח להוביל את המיזם להצלחה, תלוי באחדות שלהם וביכולת לשתף פעולה בצורה מגובשת. זה חייב לבוא מתוך התמסרות הדדית אחד כלפי השני וכלפי המיזם. חייבים לפעול מתוך אהבה, אמונה בדרך ובהצלחה. חשוב מאוד אמון מוחלט אחד בשני ולדעת לסמוך אחד על השני. לפעול לחזק אחד את השני, במקום להחליש . כמו כל מערכת יחסים, גם המערכת יחסים הזאת דורשת עבודה, תחזוקה קבועה ותשומת לב. זה דורש ישיבות, שיחות רבות ובתדירות קבועה. זה אומר לשתף, לא להסתיר אחד מהשני ולא להתבייש להגיד דברים קשים. זה אומר לתת לעצמנו ולשותפנו לבוא לידי ביטוי בצורה נעימה ולא מתוך כוחנות. יש לשים דברים על השולחן. להתמודד ולא לברוח. לדעת להתעקש על מה שמאמינים ומצד שני יש לדעת לעשות ויתורים בשביל האחדות והדרך. חשוב לערוך הבהרת ציפיות המגובה במסמך כתוב ובהיר שיסדיר ביניכם את מערכת היחסים. על המסמך לסכם גם מתי ובאיזה תנאים מחליטים לפרק את החבילה ובאיזה אופן. מסמך מעין זה והשקעה בשיתוף הפעולה ביניכם יבטיח לכם לעבור את הדרך בצורה הרבה יותר קלה ופשוטה. עבודה משותפת תאפשר לכם יותר זמן ואנרגיות להתעסק ולהשקיע בדברים החשובים להצלחת המיזם.

שילוב איש מקצוע חיצוני שרואה את התמונה הכוללת וטובת המיזם בלבד, ליווי מעין זה של תהליך אימון, חוסך טעויות ומזרז תהליכים. שימוש במאמן שעבר הכשרה מתאימה וצבר ניסיון רב בהובלת תהליכים, היא הדרך הנכונה להצלחה!

הכתוב גיל פינקלשטיין מאמן ומלווה עסקי. ליווה עשרות מיזמים ומיזמים להצלחה. מנכ"ל משותף בחברת הגשמה www.agshama.co.il  054-7237301.

השארת תגובה