עמודים נוספים

צור קשר!

    אימון אישי

    האם שאלת את עצמך פעם את השאלה הבאה: איך זה שלמרות ששני אנשים אשר נבחרו לתפקיד זהה, לאחר ששניהם עשו רושם חיובי בראיון, אשר קיבלו את אותם התנאים ואת אותם הכלים, פחות או יותר, ואשר לשניהם אותה מידה של השכלה וניסיון, בכל זאת, האחד הפך לכוכב בעל תוצאות גבוהות והשני מדשדש במקום, ובעל תוצאות נמוכות? 
יותר מכך: כיצד בני אדם המוכשרים מאוד בתחומים מסוימים, נותרים כל העת במרחק רב ממימוש הפוטנציאל הטמון בהם?
     
    בעולם האימון ניסו להבין מה גורם לפער בין המצליחן לכל השאר. ניסו להבין מהו המכנה המשותף של המנכ"ל הכי טוב, איש המכירות המוביל, ההורה, המנהיג, היזם, ואיש השרות הטובים ביותר ומצליחנים אחרים. אוניברסיטאות מובילות בעולם ובעלי מקצוע בתחום ערכו מחקרים מעמיקים, שנפרסו על פני שנים. הממצאים הוכיחו שמאפיינים כמו כישורים אישיים, השכלה, מין, מראה וגם ניסיון חיים אינם דווקא מתכונת להצלחה.
     
    המסקנה הברורה והמתבקשת מהמחקרים הייתה: קיים קשר גבוה בין היכולות והמאפיינים האישיים של בני האדם, לבין התוצאות שלהם. ההבדלים באו לידי ביטוי בגישה, בהתנהלות ובתקשורת הבין-אישית. הסתבר שככל שאנשים מאמצים עקרונות במרחבים הללו, מתוך ארגז כלים פרקטי, כך התוצאות שלהם משתפרות באופן משמעותי ואף באופן משמעותי.

    יש דברים שנכון לעשות רק בשניים. האם שמעת על ספורטאי שרוצה להצליח בקריירה שלו ועושה זאת בלי מאמן צמוד? מי מאמן את אלוף העולם בטניס? אף ספורטאי מקצועי לא חולם להצליח בלי ליווי מאמן. מדוע? מוכח שכאשר לספורטאי מוצמד מאמן, ולעיתים אף יותר ממאמן אחד, תוצאותיו עולות לאין שיעור לעומת אימון לבד. כך זה עובד אצל אלופים. אם אתם רוצים להצטיין, קחו מאמן!   

    למי מתאים האימון האישי?
    התהליך מתאים לכל אדם המעוניין לעשות שינוי בחייו המעוניין לצמוח ולהצטיין, בין אם הוא שכיר או עצמאי. תהליך האימון מתאים לאנשים המעוניינים ליצור הבדל בחייהם ומוכנים לעבור תהליך לאורך זמן, במטרה לשפר את יכולותיהם ואיכות חייהם. התהליך דורש מחויבות, השקעה, פתיחות ונכונות לעשות ויתורים בעבור הגשמת חלומות.

    מרחבי האימון:  

    • התפתחות, צמיחה והגשמה עצמית
יצירת שינוי ופריצות דרך אישיות; הסרת חסמים אישיים; שיפור יכולות, הרגלים ומאפיינים אישיים; העצמת תכונות כגון: ביטחון עצמי, דימוי עצמי, אסרטיביות, רוגע ואינטימיות; שיפור מאפייני מנהיגות; זיהוי וניצול עוצמות וטיפול בחולשות; שיפור ההנעה העצמית, המיקוד, ההתנהלות האפקטיבית וניהול הזמן.
    • התמודדויות
, פיתוח יכולות להתמודדות עם מצבים שונים, אתגרים, קשיים, דילמות, משברים ומצבי לחץ. שיפור איכות חיים והשגת אושר על-ידי יצירת שקט, שלווה וחשיבה חיובית.
    • מערכות יחסים
, מציאת זוגיות; יצירת וטיפוח מערכת זוגית; הורות וחינוך ילדים; טיפוח משפחה; שיפור היכולות התקשורתיות. שיפור שיתוף פעולה עם הסביבה ורתימה למטרות.
    • קריירה ותעסוקה, 
מציאת עבודה, קידום, שיווק אישי, מיצוב תדמית ושדרוג מקצועי. יזמות ויציאה לעצמאות. פיתוח יכולות ניהוליות ומסחריות.
    • שונות: פנאי, בריאות, כסף, לימודים והעשרה.
    • השגת מטרות: הגשמת חלום; פנטזיה לא ממומשת; מציאה ופיתוח ייעוד.

     

    מאפייני האימון

    ליווי המאומן מתאפיין בפשטות ובבהירות. התהליך אינטימי ומעצים. הוא נפתח במפגשי אבחון לגבי מטרות התהליך, נקודת המוצא ותיאום ציפיות וממשיך בליווי באמצעות מפגשים אישיים, שיחות טלפון וליווי אלקטרוני באמצעות אי-מיילים. תהליך אימון אישי מתנהל בסביבה חיובית ובטוחה להתבוננות עצמית על החיים, למידה על המיקום הנוכחי, ולבחירה לאן רוצים להגיע. הוא משמש להגדרת מטרות, ולהתוויית הדרך להשגתן. תפקיד המאמן הוא ללוות, להעניק הסתכלויות נוספות, להעניק ארגז כלים מעשי, להקשיב, ובאמצעות כלים אימוניים, ולהוביל אל עבר ההצלחה, כפי שזו מוגדרת על-יד המאומן. במהלך עבודה משותפת, מתגלות למאומן יכולות קיימות וחדשות, המקדמות את השגת התוצאות בחייו. המאומן מגיע למאמן עם שאלות, תהיות, קשיים, בעיות לא פתורות והתלבטויות. תפקיד המאמן להבין, למקד, וללכת לצידו של המאומן בדרך לשינוי, בעזרת הכלים שברשותו, ובאובייקטיביות מלאה. מקצועיותו, יושרו והניסיון אותו צבר המאמן, מהותיים להצלחת תהליך האימון. יחד עם זאת, כבסיס להצלחה נדרש המאומן לקחת אחריות מלאה על חייו, להתחייב לתהליך האימון ולשתף פעולה עם המאמן.

    אחוז במושכות החיים והגשם חלומותיך. קח את עצמך בידיים!